בית חב״ד ברילוצ׳ה - הבית שלך בפטגוניה

chabad bariloche - your home a way from home

שלום לך יהודי יקר! ברוך הבא לאתר של בית חב''ד ברילוצ'ה. באתר תוכל למצוא פרטים והרשמה לארוחות שישי-שבת/חגים, מסעדת בית חב''ד,שיעורים-סדנאות ובית כנסת. * * * כמובן כולנו משפחה..אז.. מוזמן לבוא לחלוק חוויות,להכיר עוד אחים ואחיות. ובחוץ-אם קר או טיפטיפה מנוכר.. תמיד מחמם ת'לב--כשיש מישהו אוהב :-) אנחנו פה בשבילך,נשתדל לעזור. "ואהבת לרעך"-על כולנו זאת לזכור(!!) בית חב''ד פותח שעריו לכל עם ישראל...! קדימה מוצ'ילר יקר-סייר באתר. טיול מהנה!! בועז ופרדי קליין,בית חב''ד ברילוצ'ה.

בוא להיות שותף! אנחנו צריכים אותך! לתרומה מאובטחת ומקוונת לחץ כאן בבית חב"ד ברילוצ'ה עוברים אלפי יהודים בכל שנה. סעודות השבת המפורסמות, חגים בלתי נשכחים, אוזן קשבת ברגעי משבר ועזרה גשמית ורוחנית בכל המצטרך. גם בנסיבות הפחות משמחות של חילוץ ואיתור נעדרים, ישראלים שנפלו בעקבות שימוש בחומרים אסורים, מטיילים שנפצעו בדרכים.. או שנשדד / נגנב מהם כל רכושם. ב"ה ההצלחה מאד גדולה ורואים שיש ברכה ! ההוצאות הגשמיות גדלות משנה לשנה וכיום צריכים לגייס כ- 250,000 דולר לכל שנה! אנחנו פונים בפניה אישית אליך כמי שמכיר והיה חלק מהפעילות החשובה בבקשה. בוא ותהיה חלק מהכוח הכי חזק בעולם - כוח של אהבה ונתינה אין סופית לחיזוק ואיחוד עם ישראל ברגש יהודי גאה. ניתן ורצוי להקדיש את הזכויות. לעילוי נשמת, לרפואת, לזיווג הגון, לזכות היום הולדת או יום הנישואים או לכל ברכה אחרת. עד לברכה הכי גדולה "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה" *ניתן לתרום מכספי מעשרות.

העיר ברילוצ'ה נמצאת בחלק הדרומי ביותר של יבשת אמריקה בתוך מדינת ארגנטינה בחבל ארץ שנקרא "פטגוניה". בעיר ברילוצ'ה יש פחות מ100,000 תושבים ומספר קטן מאד של יהודים מקומיים. את העיר ברילוצ'ה הקימו בשנת 1902 גרמנים ומסיבה זו אחרי מלחמת העולם השנייה נקלטו בעיר מספר רב של פושעי מלחמה גרמנים נאציים. בעיר יש גם מערכת חינוך גרמנית מקיפה מגיל הגן ועד אוניברסיטה. בית חב"ד בקשר עם עשרות בודדות של משפחות יהודיות בעיר. הרבה פעמים מגיעות משפחות שמנסות את מזלן בעיר וחוזרות בחזרה לבואנוס איירס לאחר מספר חודשים בגלל הקשיים הרבים שבפריפריה.

בגלל היות הבית חב"ד הדרומי ביותר, באחריות הבית חב"ד לדאוג ולשלוח אוכל,הגדות,בחורים וכו'.. למספר מוקדים נוספים שמרוחקים עד כדי מאות קילומטרים מהעיר בעיירות קטנות שנפרסות מברילוצ'ה דרומה עד לעיר הכי דרומית בעולם אושוואיה. בית חב"ד ברילוצ'ה מארח כל שנה עשרות אלפי יהודים מטיילים ומספק עזרה בגשמיות ורוחניות לכל יהודי. בכל ערב שבת במהלך העונה מתקבצים בחצר הבית חב"ד מאות יהודים שאוכלים ושרים ביחד שירי שבת השיאים שיש בחגים בברילוצ'ה קשה לתאר בכלל במילים. וגם תמונות לא מעבירות באמת את מה שקורה מאות משתתפים בחגי תישרי עושים כפרות סעודות ותפילות. אלפים חוגגים בכל השבוע את מצוות החנוכה כאשר השיא בכל שנה הוא בהדלקה המרכזית בחנוכייה הגאה, עם סופגניות,מוזיקה וריקודים במרכז העיר הנאצית.. מאות מתחפשים שומעים מגילה וחוגגים במשתה גדול את חג הפורים. וכמובן שבפסח אלפים משתתפים בסעודות החג מקבלים מצות ומזון כשר לפסח היחיד בטווח של מאות קילומטרים!

לעיתים בית חב"ד צריך לטפל גם במקרים פחות נעימים של מטיילים שאבדו בטרקים ,נגנב להם כל אשר להם או סובלים מכל מיני תופעות עקב שימוש בסמים. בגלל היות הבית חב"ד מרוחק מכל קהילה ובוודאי משגרירות כל שהיא התפקיד הזה מופקד גם הוא על הבית חב"ד. מעבר לדברים הרגילים שיש ב"בית חב"ד למטייל" כמו – מסעדה כשרה,ארוחות שבת –קבלת שבת מניינים תפילות שיעורים והתוועדויות בבית חב"ד יש גם שירותים שמטרתם למשוך גם יהודים שלא מחפשים רוחניות.. מרכז מידע על העיר ועל כל האזור.. שמושך ממש כמעט את כל המטיילים שעוברים בעיר כיוון שכל ביקור בבית חב"ד וקבלת מידע כזה או אחר עתיד לחסוך למטייל כסף, זמן ולעשות גם את הטיול עצמו יותר מוצלח... :-)